Вступ до мовознавства кочергана скачать

Вступ до мовознавства кочергана

1. Карпенко ю.О. Вступ до мовознавства. — к. — Одеса, 1991. —
2. Дорошенко С.І., Дудик П.С. Вступ до мовознавства. — К., 1974. — 4. Головин Б.Н.

Введение в языкознание. — М., 1983. — С 101— 5. Кочергина В.А. Введение в языковедение. — М., 1991. — С 117— 1. Кодухов В.И. Введение в языкознание. — М., 1987. — С 214—

2. Шайкевич А.Я. Введение в лингвистику. — М., 1995. — С. 80— 3. Будагов Р.А. Введение в науку о языке. — М., 1965. — С. 242— 4. Баранникова Л.И. Введение в языкознание. — Саратов, 1973 — 5. Перетрухин В.Н.

Введение в языкознание. — Воронеж, 1972. — 6. Камчатнов A.M., Николина Н.А. Введение в языкознание. — М., 1. Що ви розумієте під способом вираження граматичних значень? 2. Які способи вираження граматичних значень називають синтетич- ними? Назвіть основні синтетичні способи вираження граматичних зна-

3. Опишіть усі різновиди афіксального способу вираження граматич- них значень. До кожного з них наведіть приклади. 4. Чим відрізняється фузія від аглютинації? 5. Які синтетичні способи вираження граматичних значень викорис- товуються в іноземній мові, яку ви вивчаєте? 6. В яких мовах поширені такі синтетичні способи вираження грама- тичних значень, як внутрішня флексія і редуплікація? 7. Для якої мови великою мірою характерне словоскладення? 8. Назвіть випадки використання суплетивізму для вираження гра- матичних значень в українській та іноземній мові, яку ви вивчаєте.

9. Які аналітичні способи вираження граматичних значень вам відо- мі? Розкажіть про них і наведіть приклади. 10. Які аналітичні способи вираження граматичних значень пошире- ні в іноземній мові, яку ви вивчаєте? 11. Розкажіть про історичну змінність способів і засобів вираження. Критерії виділення частин мови.

Частини мови - великі за обсягом класи слів, об'єднаних спільністю. загального граматичного значення і його формальних показників. Частини мови — одне з найважливіших понять у гра- матиці. Без нього неможливо вивчати граматичну будову. будь-якої мови. Крім того, частини мови є важливим дже- релом пізнавальної діяльності людини. За допомогою час- тин мови людина диференціює речі, їх якості, процеси, дії і стани та їх ознаки, виявляє відмінності в реальному.

світі й здійснює його категоризацію. Частини мови, та- ким чином, є важливим способом розуміння й інтерпрета- Однак на питання, що таке частини мови, до цього. часу немає однозначної відповіді. Одні вважають, що це. лексичні розряди слів, другі — граматичні класи слів, а. треті — лексико-граматичні групи слів, тобто змішані: лек- сичні й граматичні одночасно.

Відповідно дискусійним за- лишається питання основних критеріїв наукової класифі- кації частин мови. На сучасному етапі використовують. такі три основні критерії: семантичний, морфологічний і. СЕМАНТИЧНИЙ КРИТЕРІЙ — критерій, який передбачає. віднесення до однієї частини мови слів із спільним за- гальним граматичним значенням, як, наприклад, предме- тність, дія, якість тощо. Так, зокрема, слова зі значенням. предметності утворюють клас іменників, хоча до такого. класу, як іменники, в українській мові належать слова, але більшість непохідних іменників позначає саме пред- мети.

Ця закономірність дає змогу говорити про загальне. значення предметності в іменнику як частині мови, по- ширюючи цю семантичну характеристику й на іменники, які позначають якість, дію, стан тощо. Отже, граматичні. значення частин мови не рівнозначні поняттям, що вира- жаються словами, не рівнозначні й логічним узагальнен- ням цих понять. Олівець, білизна, чорнота, біг, п'ятірка, сотня, тисяча, краса, розум, крик, шум — це не предмети.



  • Вступ до мовознавства кочергана

  • Вступ до мовознавства кочергана
  • Что выбрать: